Lista från Tante Jul:


1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN? Då bodde jag på knoppen i Falun, gick andra året på gymnasiet och skulle snart fylla 18. Jag hade åkt fast för urkundsförfalskning och blivit förhörd av polisen. Hade inga planer på att ta körkort eller visste vad jag ville göra med mitt liv. Sommaren 2002 är bland det roligaste jag har varit med om. Jag och Elina jobbade i Ayia Napa och vi lyfte inte ett nyttigt finger på de 3 månader vi var där. Jag var en riktigt 18-åring och ångrar ingenting; utan är helt övertygad om att det har gjort mig till den jag är idag. Hängde med kompisar på fiket Café Vi 3 efter skolan och spelade en hel del chicago och yatzy.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN? (kollar bloggarkivet..) För ganska exakt ett år sen var det prisutdelning nere på stan, efter att Sverige och Norge tagit medalj i skid VM uppe på Holmenkollen. I övrigt var det ju även förra året melodifestivalen på den här tiden, och det fick min fulla uppmärksamhet. Jag hade alldeles för mycket att göra på jobbet (vilket sen dess har ändrat sig drastiskt). Jag och Tuva planerade vår Aspen-Las Vegas- San Diego- L.A- San Francisco roadtrip. Hängde en del på http://www.finn.no för att hitta lägenhet, och gick på en del visningar som resulterade i vår fina lya! För knappt ett år sen (16e mars) bestämde jag mig för att sluta snusa – och klarade det!

3) FEM SNACKS DU GILLAR: Håhå. Jag gillar snacks! Popcorn, chips (alla smaker men gärna sourcream and onion eller sørlands), pistagenötter, smash och mörk choklad fylld med citron och ingefära.

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL: ”One of us” med Joan Osborne, ”Maria” med Blondie, ”Ung och kåt” med Ebba Grön, ”9 to 5” med Dolly Parton och ”Father and Son” med Cat Stevens. För att nämna några. Jag kan texter helt enkelt. Och jag har varit förälskad i karaoke/ sing star så länge jag kan minnas.

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MÅNGMILJONÄR: Säga upp mig, tvinga Tuva att ta ledigt från jobb, och resa jorden runt. Betala ner lån, köpa fastighet, donera till välgörenhet och skänka pengar till (nära) vänner och familj. Nu ska det nämnas att ”flera miljoner” räcker inte långt i Norge, så listan får ev finjusteras beroende på summa.

6) FEM DÅLIGA VANOR: Snoozar alltid på morgonen; vilket resulterar i att jag typ jämt vaknar ”för sent”. Eh, det här är svårt.. nån annan skulle egentligen få svara åt mig på den här punkten! Men okej.. jag kan bli väldigt arg/ irriterad ganska fort. Har även en tendens att vara en smula långsint (men bara om det är förtjänt!). Jag dricker jättefort, och det är väl kanske inte en klassisk dålig vana, men det stör mig när jag köper dricka (öl på krogen, dricka till mat, etc) för det blir dyrt.. Och nu verkar det som att jag är guds bästa barn men jag kommer inte på fler ovanor jag har. Skulle kanske kunna nämna att jag feströker men det är ingen direkt ”ovana” utan nåt som händer ”ibland”. ..hm. Moving on!

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA: Resa, handla kläder, blogga när jag känner inspiration, läsa böcker och laga mat.

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA: Mina dagar med keps är över, jag passar INTE i keps. Min bröllopsklänning inte kommer bli en ”bakelsevariant” om du förstår vad jag menar. Kommer nog aldrig (mer) att sätta på mig ett par Buffalo (platå) skor. (Hehe, eller kombinationen adidasbyxor och Fila skor, för den delen!)
Jag skulle aldrig köpa t-shirten nedan, och skulle nån jag känner äga en sån, skulle jag bli arg och upprörd och säga vad jag tycker om budskapet.

9) FEM FAVORITLEKSAKER: Min iPhone med alla appar! Spelet Bezzerwizzer är jättekul, och det spelar vi ofta. -Även spelet Alias. Datorn kan väl räknas som leksak. Jag erkänner, jag ”leker” väldigt sällan.

10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN: Du som har en blogg borde göra listan och tala om vart jag kan läsa dina svar.

Om Kristin

Svensk sen 1984, bosatt i Norge sen 2004. Glad, vuxen, kär och ambitiös. Bloggar om allt och ingenting, ibland mer seriöst än annars.
Detta inlägg publicerades i Big city life. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lista från Tante Jul:

  1. Tante Jul skriver:

    9 to 5? Jeg er imponert! Jeg greier aldri å henge med om jeg prøver å synge den, selv om jeg ”nesten” kan teksten…

    • Kristin skriver:

      Jag kan alla ord och brukar hinna uttala dem i rätt tempo, hehe. -Den och ”two princes'” (if you, want to call my name yeah, just go ahead now..) var två av favoriterna under singstar perioden jag hade 🙂

Lämna en kommentar